Mysig stalldag med Salto :)<3

Hejhej :)

Idag har jag varit i stallet! Tänkte berättra lite om det.

Ridningen  
Jag red Britta idag! Det gick väl bra! Hon är ju den typen av häst som man måste ha stilla hand på, för hon håller på med huvudet. Hon bockar lite grann, och slår upp det. Men det e inte så farligt. Galoppen gick faktiskt väldigt bra! Mycket bättre en vad den brukar va! Hon lyssnade på min skänkel och det blev härlig galopp.
Sen skulle vi göra övningen då vi skulle flytta undan hästen. Det gick inte så bra. Men ingen var särkilt bra pga att det var första gången! Och jag lovar-det e svårare än man tror!
Men annars var det bra! Och nästa gång(om en vecka) är det sista gången innan jul som vi rider, och då ska vi hoppa!
Jag önskade Britta, MQ och Montana. I första hand vill jag ha Britta eller MQ! Sist Montana.

Salto
Sen efter min ridning, och teori, så var det dags för borstning med Salto! Eller på Salto :P
När jag borstade honom på benet tog han ner hela huvudet mot mej, och då fick han massa pussar på mulen! Han var på riktigt mys humör idag. Så jag gjorde honom ren och fin, och sen gosade jag med honom, och det var jätte mysigt! Han är inte den som självmant gosar hela tiden, men idag ville han verkligen ha kärlek! Så det var ju jätte mysigt! Och han  fick väldigt fin svans sen när jag och Kaleria gjorde rent hans svans, Bend It's också! Och sen så snackade vi! Men han var en riktig gosplutt! Älskar honom. <3


  Britta!                Salto<3:)

Kommentarer
Postat av: Jocke

Linn sluta MÖRDA !!!!.

dom kommer bara ibland inte 18 ggr i ett sånt inlägg . bara ett tips, <3

2009-12-13 @ 23:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0