Ridning

Hejhej :)
Idag var det stalldag såklart ;P
Så jag red ju idag! Det gick väl helt OK om man ser på helheten.
Jag hade Cindy sötsak ;P

Vi övade lite på sittsen, och fortsatte med att använda pss av halvhalter, och få hästen att lyssna på oss.
Vi började med Ställning, då hästen tittar lite innåt, och det gick ju ganska bra, man får använde innerskänkel mycket då, samt ha stöd på yttertygeln då man tar in innertygeln, så att inte hästen bara svänger, och går in, utan ska fortfarande gå på rakt spår, eller volt, och var lite böjd i nacken, halsen.

Sen så galopperade vi, och när min ridlärare inte tittade så lät jag Cindy gå på för fullt, för jag älskar fart, men jag tog tag i henne när det gickl FÖR fort ;P
Men hon är härlig, alskar de snabba hästrna!

Sen så gjorde vi en övning, där vi vid ena långsidan travade, sen på kortsidan gjorde vi vålt, sen galoppera ena långsifdan, sen skritt och sen allt från början igen.
I ena varvet gick det inge bra, men i andra funka det.

Sen så red vi på volterna och sen så red vi utan stigbyglar skritt trav, för att träna lite på sittsen!

Ja, det gick ju som sagt helt OK kunde gått lite bättre :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0