-Första ritten med Àlmur !

Första gången vin red på hökebo, var ute på ridbanan efter lunch. Jag red ju på Àlmur, som var min lägerhäst.
Han var jätte härlig att rida, och han lärde mej tölta ^^

Vi började värma upp i skritt, gjorde lite halter här och var, volter och så. Jag skulle vicka på handlederna för att få han mjuk i halsen, och sedan få en bra tölt ^^ Sen så skulle vi trava på ena långsidan, och tölta på andra. Tölten gick faktiskt bättre en traven xD För jag skulle ha lite längre tygel i traven, och stå i lättsits i början, och det vart ett kaos :) Men tölten gick bra, och sen även traven!
Sen så galoppera vi också :D Hoppade över ett litet kryss, och han har en underbr galopp! Verkligen underbar!
¨Så första ridturen med hoonm gick bra^^
Och uteritterna gick också bra! Vi hoppade över en stock redan första uteritten. Galoppera snabbt uppför galoppbacken!:D Àlmur var van täthäst, och fick drf springa längst fram med Hugur :D Jätte kul:D 



Saknar Àlmur, Thilde och Hökebo! Men jag kommer tillbaka dit i sommar ;) <3

Puss från Linn :* 

Kommentarer
Postat av: Anonym

fet fin häst asso

2009-10-30 @ 11:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0