-Norton var galen

Idag innan knatteridningen så stod jag Matilda och Ellen vid ridhuset och väntade på att alla hästar skulle komma. Och innan knatten är det en P1:a. Och dom  har också ledare.
Och helt plötsligt så hörde vi att någon skrek jättehögt, och grät. Så jag och Matilda sprang in på läktaren för att kolla.
Och då var det så att Norton, hade blivit rädd eller nått, för dom gick bara, och han stegrade, så att ledaren ramlade, och han galopperade typ precis vid henne, och den lila tjejen ramlade av och han var ju lös där inne. Och tyglarna ramlade över halsen och det var bara kaos. Så han fick inte gå knatteridningen sen, för vi ville inte riskera att någon som typ aldrig har ridit får uppleva sin första ridning med en galen häst ?
Och då var det en tjej som skulle leda honom, men hon vågade inte, så jag skulle ju leda Norton men det blev ju Pärlan istället. Och hon typ slet av min arm, för hon vill gärna gå fort och är super stark (!)

INTE KUL!

Puss från Linn :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0