Bakat!

Godmorogon :) Jag vaknade fäör ca två timmar sen, och ätit frukost och duschat och så :)

Men jag har också BAKAT :D Ja då kankse ni tänker " va gott :)"

Men det jag har bakat är hästgodis enligt Lindas (stallkompis) Recept :
(GLÖM INTE SÄTTA PÅ UGNEN PÅ CA 200 GRADER! )

1. Det du behöver är Mjöl, Sirap och havregryn.   

2. Sen tar du lika mycket av varje! Till exempel Dl mått, eller ett gas eller något. Själv tog jag en sås sev ^-^

3. Häll i ingridienserna och blanda med en Visp ( ej el visp), elelr emd häderna eller något.

4. Sen tar du fram en plåt och lägger på smör/bak papper så att dom inte fastnar.

5.Sen e det bara att rulla dom till bollar, eller göra kakor, eller vilken form du vill! Och lägg dom på plåten.

6. Sätt in dom i ugnen och jag vet inte hur lång tid det tog, men mellan kanske 10 min, en kvart ? Det e bara att man håller koll på dom!

Dom e hårda utanpå, men rätt mjuka inne :D

Sen gjorde jag lite Chokladbollar, som jag ska ha med mej till stallet imorrn :P Bjuda kompisarna också ^-^



Puss från Linn :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0