The Reader

Igår såg jag på film.
Filmen hette The reader, och var jätte bra! Den har fått 5 Oscar nomineringar, tror jag det var.
Men den handlar om en 15 årig pojke, som är på väg hem från skolan. Han är sjuk, och går in i en gränd och spyr.
Han heter Michael.
När han sitter där i gränden så kommer en kvinna runt 30 år. Hon sköljer bort spyorna.
Sen så hör hon att han börjar gråta, och hjälper honom då hem.
Sen besöker Michael Hanna, för att säga tack, men allt blir sen till ett kärleksförhållande.
Men efter en sommar, så försvinner Hanna utan förklaring.
Michael blir förkrossad, över att hon bara försvann.
Efter ca 8 år, när Michael är ung Juridik student, ser han henne igen, när han bevittnar ett åtal.
Hanna är då åtal för ett hemskt brott.
Det är allt jag tänker skriva om filmen ;) Men jag lovar, Den är jätte bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0