Salto

Du är min ängel. Jag vet alltid vart jag kan hitta dej oavsett tiden,dagen,månaden eller året.
Du förstår mej, om jag är glad, ledsen,arg eller något annat. Du må vara en häst, men du är klok. Som många inte vet, är du det klokaste djuret som finns. Visst, du kanske inte kan Sitt, eller gå eller nått. Men du är klok på ditt sätt. Du förstår en mycket, och man måste vara runtomkring din sort för att veta.

Jag kommer fortfarande ihåg de första gångerna jag gick in till dej i din box. Du var så  stor, men snäll. Jag märkte hur du började försöka skrämmas, men jag har lärt mej att du aldrig gör någonting mot mej.
Och nu? Nu vet du nästan vem jag är när jag kommer. Du utmanar mej mer, med att bli mer dominant när jag är hos dej. Men jag vet att du aldrig skulle göra något, som att bita nån, sparka nån, eller klämma fast nån mot väggen.
Visst att du har dina sura och glada dagar. Men jag är inte rädd för dej. För jag känner dej, och jag vet hur du är.

Salto, du är den underbaraste hästen för mej. Jag bryr mej inte om ifall någon tycker jag är töntig som tycker så, för jag älskar dej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0